Orosipon – Isturya San Iba (Bagyong Sisang Part 2)


The author composed an article about the stories he have heard during the Typhoon Sisang. Before the article was published, the author asked some of his batchmates about their actual experience. Thus, their stories end up under Orosipon.

Sa mga nakabasa sadi, lalo na an mga batit pa o dili pa naka-experience sin makusugon na bagyo, maging tanda ini sa atun na mag-ingat pirmi. Saro man ini sa mga paagi ko na maisurat an mga isturya san mga taga-Sorsogon, nan kun papan-o nakabangon gihapon an lugar natun pakatapos san sadtong bagyo.

These stories came from Facebook messageboard, which is not public.

———————–

Marivic Sheril Liao-Narazo – “Wara ako masyado memories san bagyo na sisang except, nawaraan kita sadto classmate san grade five si Ormon, wara na nakaaram kun hain sya pagtapos san bagyo na sisang… tapos pag abot san christmas, may party pa man guihapon pero bring your own baon, dun yata nagbatog an “bring your own baon” na phrase. Wara man siguro maraot kun magsurat ka article regarding sisang, kun an inpapabot mo man sa readers are the lessons learned (kun igwa) from that experience”.

Janet Givero Salazar [edited] “Ako na experience ko first hand an Sisang. Because of it, nagbatog kami sa Polvorista sin Perdon every Thursday night”. [edited]

Joan Lagadia de Guzman – “kami sadto naruba an old hous mi, mapagal an panahon sadto bgan nagpipirila magbkal sin grocery, dami sadto an minatay binurutang lng s simbahan kay dli pa identified sadto bgan mass grave nga bgan nagka tidal wave pa ngani sadto”. [edited]

Rex Dig Eduarte [edited] “parehas kan ngyari sa barkada ko, inanod an gabos na mga bado ninda, 1 week baga syang nakasul-ot ki mga longsleeved shirts habang nagpipila sa rasyon kan gobyerno…”

Sarah Jane Rizal – “So tragic ang bagyong sisang…i remember nag-iinuman pa ang dadi & tito ko, dey said mahina lang to c sisang, aalis din agad eto..nang biglang may malakas na kalabog coming fr. our roof den tumutulo na ang tubig sa mga mukha namin, ala na pla kmi bubong, so bumaba kmi ng haws pra maghanap ng masilungan…ung baby brother ko was so scared, nagtatago xa sa ilalim ng dining table namin, my mom was carrying my other 2 bby brods while my dad is trying to save some things kc nagsisiliparan na lahat & finding way to protect us…All i can say is that, thanks God! buhay pa rin kmi lahat despite of what happened. I really can’t forget that typhoon Sisang! hope my story can help, maenard..”

Janet Givero Salazar – “Jane, nadumduman mo na dapat masayaw kita sadto san pastores? nagpatahi na ngani kita sin bado. tapos after san bagyo, inanod an balay san paratahi kaupod intiro ta na mga tela for the pastores dress.”

Tess Rains[edited] “talisayun baga ako so harani sa pier, linaug ako sa aparador para Dili magtuug sa hagkot Kay nabaha ang Balay namun tapos pagpundo sin sisang, grabe ang minatay, halos saru na strip sin talisay puno sin gadan, so heart breaking makakita sin ina na kupu kupu ang batit pero namatay sa hagkot, grabe ang graphics sa utak ko until now.” [edited]

Liza Dichoso-Carascal – “ako grabe experience ko.kami lang ni manay an binalyo kina Gina de Vera.masigkaton an pagtaas san tubig.pinatong patong namon mga mesa para di kami maabot,mayad ngani kay di nabasag an salamin nina gina kundi intiro kami na naglipat sa inda minatay.pagkaaga mahiwason sa amon.ruba intiro na balay as in washed out an kabalayan sa sirangan.pirang simana man kami sadto nagsira baboy kay intiro na alaga ni lola nalunod.an tuda lang namon ni manay na bado an sul-ot nan dara namon pag evacuate.sina lola nan mama kundiin man nakalipat kay sinda na bilin sa balay.mayad ngani kay wara man sa amon napahamak.”

Catherine Patani – “as per sisang memoirs, grade V ata kita sadto, una sa kwarto kami nira mama nag grupo grupo, tapos, nag start na kami mag limas sin tubig, kay an likod namon kabas-an, tapos, may fish pond pa sadto sa likod san balay, napagal kami kakalimas, guin luhuan san pinsan namon an sa baba na part san kwrto para mag agos an tubig paluwas. an buong sala nmon, nawara na an atop. kinabukasan, had-itunon kami, kay huna namon, kami lang an nawaraan sin atop, kaso, maliwanagon, an kaiping namon bag-ong magpa renovate balay, salog nalang an nabilin. tapos an una na nabati namon, an babayi na aram ko, buen an apelyido sadto, dating tagsadiri san duta na kinabubugtakan niyan san Mosque sa may bulangan. payt niya palahaw, kay sa 9 na batit niya, 1 lang nakaligtas. tapos nagkadto kami ni mama sa cathedral kay mapasalamat na maski papan-o atop lang nawara saaamon. ka eerie san place, madulum dulom pati. tapos baya, nakapangadyi pa kami, kadamo pati nasa simbahan, lain man lang nagriribok. pag luwas namon, may truck san mga minatay. mga 3-5 na tawo tapos, piputos lang sa banig. si mamo salvador (+) pa nan si mamo lucero (+)an nagbebendisyon. pag bless namon, sabi ni mamo lucero, mayad kay d kamo nagtarakig sa mga kairiping niyo. idto palan an mga nakaingkod sa simbahan, puro minatay. tapos an motherhouse sa balogo, as in kusina lang nabilin, and buong balay nasa atop na san mormons.”

Yayen Lelis Fabian – “Kami sadto lain gaano nakaranas san pareho san sa sentro kay sa OLV kami…san aga pa nun nagpakita pa an adlaw kaya kala san iba lain man ganun kalakas…pero an binabalita sa radyo signal no. 3 na satun…sabi ninda ganyan ba an signal no. 3 maadlaw pa…kaya an iba lain naghanda…pero san gab i na…dun na namatian an sobrang lakas sa hangin..pag silip ko sa bintana nakita ko ung buong atop san kapitbahay namun natanggal…kinabukasan dun ko naaraman na grabe pala nangyari sa sentro…lain kami inpapasentro san mama ko kay kadamo daw patay sa cathedral..iba daw simoy san hangin…naalala ko almost 1month wa pasok..wa kuryente and tubig…everyday kami naki alog sa kapitbahay namun na may poso..kadamo naki alog kaya pila pila…saro pa sa naalala ko nag upod ako sadto sa lolo ko na naghatag pagkaon sa may cathedral…nagputos kami sadto sin pansit and binigay sa mga nasalanta san bagyo…ramdam mo sadto an lungkot sa bayan natun..pero after nun…naging aware na an mga tawo..naalala ko nagbutang na sinda sadto sa shopping center sin ilaw na may no. 1,2,3 pag may bagyo papailawan ninda kun anong signal an bagyo…”

This entry was posted in Point of View of a Sorsoganon and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Orosipon – Isturya San Iba (Bagyong Sisang Part 2)

  1. gyrs barba says:

    kami batit pa sadto, natandaan ko sobrang kusog sin hangin , kakatakot ang tunog :whoshovrooomplakplakhurumdumun!” pagkaaga, maliwanag napero sa luwas sin tinampo nakamati ako mga boses..naghaharanapan na mga gamit na niralayog sin bagyo…mga puno tumbado intiro…sa village bibincahan wara man namatay…ang kambing sin kapi bahay naman tinamaan sa liog sin naglayog na galbanisado..minatay..2 days later nagistorya na lang ang barkada ko na nakita nya mga mintay sa cathedral..kakalungkot isipon

  2. nonoestur says:

    Laen ko ini malingawan na bagyong Sisang. Nakulong kami sadto sa balay kan tiyaon ko sa Talisay. Laen na kami nakaevacuate sa milagrosa kay madalion magtaasan dagat.mayad ngani herak ki Diyos laen inanod an balay pero grabe an takot ko. Nagkaphobia ako sa bagyo batog sdto. Tapos mamunduon baya an Pasko sadto sa Sorsogon kay sakto 1 bulan na lang kan mangyari ini.

  3. Pingback: In Yolanda’s wake, memories of Filipino resiliency | Sorsogon City

Leave a Reply

